
12. sjednica Županijskog savjeta za sigurnost prometa na cestama Primorsko-goranske županije
Na danas održanoj sjednici Županijskog savjeta razmatrale su se teme Izvješća o stanju sigurnosti u cestovnom prometu za osam mjeseci 2025. godine na području Primorsko-goranske županije, studija slučaja o kružnim raskrižjima u funkciji kontrole brzine te Izvješće o radu Odsjeka za prometno redarstvo Upravnog odjela za komunalni sustav i promet Grada Rijeke za osam mjeseci 2025. godine.
Predsjednik Županijskog savjeta prof.dr.sc. Hrvoje Baričević otvorio je sjednicu i najavio teme te prepustio riječ zamjeniku župana Robertu Matiću koji je u svom obraćanju prepoznao važnost ovog tijela te dao podršku u daljnjem radu s obzirom kako je i sam naveo na sve više izazova u našem okruženju koji uvelike utječu na sigurnost svih dionika u prometu. Resorna pročelnica Izabela Linčić Mužić ukratko je istaknula najvažnije aktivnosti Savjeta te najavila neke od predstojećih aktivnosti uz naglasak kako veseli podatak da sve više djece i mladih sudjeluje u aktivnostima koje poticanja i promicanja prometne kulture, što je svakako jedan od ključnih preduvjeta za podizanje razine sigurnosti u prometu.
Posebna pozornost posvećena je Izvješću o stanju sigurnosti u cestovnom prometu za prvih osam mjeseci 2025. godine na području Primorsko-goranske županije koje je izložio član Županijskog savjeta Dejan Hriljac, Voditelj Službe prometne policije. Istaknuo je da je u promatranom razdoblju 2025. godine evidentirano ukupno 2.559 prometnih nesreća, što je više za 22 nesreće ili 0,9 % u odnosu na isto razdoblje 2024. godine, kada je evidentirano 2.537 prometnih nesreća. Od ukupnog broja prometnih nesreća, njih 14 je s poginulim osobama, s ozlijeđenim osobama 571 i s materijalnom štetom 1.974 prometnih nesreća. Broj smrtno stradalih tijekom 2025. godine (15) smanjen je u odnosu na 2024. godinu (16). Broj teže ozlijeđenih osoba povećan je sa 188 na 208, a lako ozlijeđenih smanjen je sa 589 na 509 osoba. Od 15 smrtno stradalih sudionika u prometu, njih 11 su državljani RH, dok je 4 državljana EU (Slovenija, Njemačka i Češka). Prema lokalitetu, na autocesti je smrtno stradao 1 sudionik, na državnim cestama smrtno je stradalo 9 sudionika, na županijskoj cesti smrtno je stradao 1 sudionik, na lokalnoj cesti nije bilo smrtno stradalih osoba te je na nerazvrstanim cestama smrtno stradalo 4 sudionika.
Iz podataka o broju prometnih prekršaja na nivou Policijske uprave primorsko-goranske proizlazi da je ukupan broj utvrđenih prekršaja povećan za 25,8 % u odnosu na isto razdoblje 2024. godine (sa 30.528 na 38.412) s naglaskom da je kod prekršaja nepropisne brzine kretanja povećan broj utvrđenih prekršaja za 86,4 %.
Potom je uslijedila prezentacija Kružna raskrižja u funkciji kontrole brzine – studija slučaja, koju je prezentirala prof.dr.sc. Aleksandra Deluka-Tibljaš s Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci.
Prezentacijom je istaknuto da se kružna raskrižja u posljednje vrijeme koriste kao univerzalno rješenje posebno na lokacijama na kojima postoji problem kapaciteta ili sigurnosti odvijanja prometa, ali vrlo često bez dodatnog praćenja određenih indikatora sigurnosti odvijanja prometa nakon implementacije kružnih raskrižja. Podaci o prometnom opterećenju i operativnim brzinama, kao i podaci o primijenjenim geometrijskim elementima, prikupljeni su na 9 kružnih raskrižja na prometnoj mreži županijskih cesta u okolici Grada Rijeke i Grada Kastva, te pokazuju odstupanja od preporuka Smjernica za projektiranje kružnih raskrižja. U slučaju geometrijskih elemenata, kod svih raskrižja primijenjeni su širi kružni kolnici od preporuka, a odstupanja su uočena, iako u manjoj mjeri i kod ostalih oblikovnih elemenata ulaza i izlaza u kružno raskrižje (ulazni/izlani radijus, širina ulaza/izlaza, ulazni kut i sl.). Na svim raskrižjima prikupljeni su podaci o provoznim brzinama, a na 4 od 9 raskrižja takva su mjerenja provedena i prije rekonstrukcije u kružno raskrižje. Na temelju toga bilo je moguće utvrditi zadovoljavaju li provozne brzine ograničenja brzine na kružnim raskrižjima. Podaci su pokazali, da je u velikom broju privoza raskrižja to ograničenje prekoračeno, u nekim slučajevima i višestruko. Kako se kružna raskrižja često primjenjuju kao mjera smirivanja prometa, ovakav podatak je zabrinjavajući. Na 4 raskrižja, uspoređene su provozne brzine kružnog raskrižja s provoznim brzinama na prethodnim nesemaforiziranim raskrižjima, te se pokazalo da implementacija kružnog raskrižja nije značajno utjecala na smanjenje provoznih brzina na ulazu (smanjenje je uočeno samo na 1 od 11 privoza). Odlazna brzina se implementacijom kružnog raskrižja smanjila na 5 od 11 privoza raskrižja. Sve navedeno upućuje na potrebu praćenja svih indikatora prometne sigurnosti, kako na rekonstruiranim raskrižjima tako i na samim lokacijama prije rekonstrukcije. Minimalne promjene u geometrijskim elementima raskrižja, već u samoj fazi projektiranja mogu osigurati rješenja koja bi u realnim uvjetima odvijanja prometa rezultirala manjim provoznim brzinama i posljedično, istraživanja pokazuju, većom sigurnošću odvijanja prometa na ovom tipu raskrižja.
I završno izvješće je bilo Izvješće o radu Odsjeka za prometno redarstvo Upravnog odjela za komunalni sustav i promet Grada Rijeke o stanju prometa u “mirovanju“ u 2025. godini na području grada Rijeke koje je izložio Marko Drpić, Voditelj Odsjeka za prometno redarstvo u Gradu Rijeci. Tijekom prezentacije, istaknuo je da je tijekom prvih osam mjeseci 2025. godine zabilježeno 17.777 aktivnosti prilikom terenskog nadzora prometnih redara. Samih represivnih aktivnosti – Obavijesti o počinjenom prekršaju sa propisanim novčanim kaznama je izdano 12.620, dok se preostalih 5.157 aktivnosti odnosi na upozorenja i na obavljene očevide po prijavama. Službenici Odsjeka za prometno redarstvo Grada Rijeke su izdali i 2.890 Naredbi za premještanje vozila putem ovlaštene pravne osobe. Za usporedbu tijekom istog perioda 2024. godine prometni redari su zabilježili 17.720 aktivnosti na terenu. Od te brojke 11.191 otpada na izdane Obavijesti o počinjenom prekršaju, a 6.529 na Upozorenja/Izvide. Također, izdano je 2.740 Naredbi za premještanje vozila. Dakle, broj aktivnosti (+0,32%) je praktički identičan, ali broj samih represivnih mjera (+12,77%) je porastao za nezanemarivih preko 10%. Naglasio je da će prometno redarstvo nastaviti provoditi represivne mjere nad najtežim oblicima prometnih prekršaja nepropisnog parkiranja vozila, no isto tako će nastaviti i sa radom na preventivnim aktivnostima kako bi se razvio kritički stav prema nepoželjnim ponašanjima u prometu poput parkiranja na mjestima rezerviranim za vozila osoba s invaliditetom i pješačkim prijelazima te podigla razina razumijevanja situacija u prometu i razina prometne kulture. Tijekom obje protekle godine u gradu su se izvodili različiti infrastrukturni radovi na čitavom nizu lokacija koji se nastavljaju i nadalje. U takvim situacijama vrlo često dolazi do prometnih gužvi te su prometni redari obavljali i poslove ručnog upravljanja prometom sa ciljem poboljšanja protočnosti prometa. No, usprkos svemu moramo istaknuti da protočnost prometa se odvija dobro te nema većih zastoja i gužvi, posebice ne zbog nepropisnog parkiranja vozila koja ometaju tok prometa.






Zamjenik župana Matić obišao gradilište na sanaciji kolnika i oborinske odvodnje na području Općine Mrkopalj
Zamjenik župana Robert Matić, ravnatelj Županijske uprave za ceste ŠGŽ Robert Maršanić i načelnik Općine Mrkopalj Josip Brozović obišli su gradilište na sanaciji kolnika i oborinske odvodnje u ulice Poljice na području Općine Mrkopalj.
Od ponedjeljka počinje prioritetni ukrcaj vozila otočana i u luci Merag
Od ponedjeljka, 7. srpnja započinje prioritetni ukrcaj vozila stalnog otočnog stanovništva i u jutarnjem polasku iz luke Merag u 8.30 sati, a u sklopu pilot-projekta organiziranog prvenstva ukrcaja vozila otočana na trajektnoj liniji Valbiska-Merag tijekom turističke sezone.
Informacija za javnost o provedbi pilot-projekta organiziranog prijevoza otočana na trajektnoj liniji Valbiska – Merag
Povodom informacija u medijima vezanih uz provedbu pilot-projekta organiziranog prijevoza otočana na trajektnoj liniji Valbiska – Merag, Primorsko – goranska županija želi pružiti dodatna pojašnjenja i informirati javnost o stanju provedbe projekta.
U HGK Županijskoj komori Rijeka održan panel o riječkom prometnom pravcu
U prostorijama HGK Županijske komore Rijeka održan je panel pod nazivom „Riječki prometni pravac – pogled u budućnost“, s ciljem isticanja strateške važnosti ulaganja u Luku Rijeka i njezinog punog iskorištavanja kao ključnog logističkog čvorišta. U ime Primorsko-goranske županije panelu je prisustvovao zamjenik župana Robert Matić.