BLUE ISLANDS

“Blue islands” je trogodišnji EU projekt (2016.-2019.) sufinanciran iz Europskog fonda za regionalni razvoj (ERDF). Vodeći partner na projektu je Ministarstvo poljoprivrede, ruralnog razvoja i okoliša iz Cipra a ukupno na projektu surađuje 14 partnera, uključujući Primorsko-goransku županiju, koji obuhvaćaju 9 otočnih regija, dva komunalna društva, dvije istraživačke institucije i jednu međunarodnu organizaciju specijaliziranu za upravljanje resursima. Cilj projekta je razvoj ekološke odgovornosti sa svrhom identificiranja sezonskih varijacija količine otpada na mediteranskim otocima za vrijeme turističke sezone.

Aktivnosti

Glavne planirane aktivnosti projekta odnose se na pokušaj kvantifikacije količine otpada za vrijeme i izvan turističke sezone, procjenu sastava otpada, utjecaju otpada na plaže i obalna područja s naglaskom na procjenu učinaka tzv. mikro i makro plastike u turističkim obalnim područjima. Na temelju dobivenih rezultata, nastojati će se osmisliti različite strategije za suočavanje s navedenom problematikom, uključujući različite multi-dimenzionalne alate i akcijske planove.

Kontekst

Regija Mediterana vodeća je svjetska turistička destinacija zbog čega otoci postaju domaćinima povećanoj populaciji tijekom ljetne sezone. Lokalna ekonomija oslanja se na turizam kada je u pitanju zapošljavanje i izvor prihoda. Međutim, godišnji masovni turistički val, uglavnom koncentriran u kratkom razdoblju, predstavlja veliki teret na infrastrukturu, posebice vezano uz gospodarenje otpadom. Lokalne vlasti često se bore s visokim porastom količine otpada i slabom razinom svijesti o potrebi razvrstavanja otpada od strane turista.

Fenomen sezonske varijacije otpada u moru, odnosno na otocima tek treba biti ispravno definiran, a njegov socioekonomski i ekološki učinak adekvatno izmjeren. Projekt BLUE ISLANDS ima za cilj pružiti odgovore na probleme koji stvaraju dodatna ograničenja za ta područja, kao što su prometna izoliranost.

Projekt BLUEISLANDS je sufinanciran u okviru Programa transnacionalne suradnje INTERREG V-B Mediteran 2014.- 2020., Prioritetne osi 3. „Zaštita i promicanje prirodnih i kulturnih resursa“, iz Europskog fonda za regionalni razvoj (ERDF).

Više informacija o projektu BLUE ISLANDS dostupno je na web-stranici.

U okviru projekta izrađen je BLUE ISLANDS Priručnik za gospodarenje otpadom s primjerima dobre prakse.

Konferencija za medije povodom prvih sto dana obnašanja dužnosti župana Ivice Lukanovića 

Župan Ivica Lukanović održao je konferenciju za novinare povodom prvih 100 dana obnašanja dužnosti župana. U tom razdoblju župan je zajedno sa suradnicima posjetio 20-tak  općina i gradova obilazeći institucije i ustanove, prvenstveno one koje su iz domene rada Županije. Fokus je bio na otocima i Gorskom kotaru s posebnim naglaskom na zdravstvo, socijalu, školstvo, razvoj, pomorsko dobro i međunarodnu suradnju.

Održana 8. sjednica Otočnog partnerstva PGŽ

U središtu Primorsko-goranske županije održana je 8. sjednica Radne skupine/Otočnog partnerstva Primorsko-goranske županije, u okviru koje su usvojene odluke vezane uz daljnju provedbu Teritorijalne strategije Primorsko-goranske županije.

Župan Lukanović u Mrkoplju: investicije i budućnost lokalne zajednice u fokusu

Nastavljajući terenske obilaske županije, župan Ivica Lukanović posjetio je općinu Mrkopalj. Tijekom dana obišao je OPG Francišković u Begovom Razdolju, pogon poduzeća Drvenjača d.d., ordinacije Doma zdravlja i Osnovnu školu Mrkopalj, prisustvovao je otvorenju podružnice Dječjeg vrtića „Snježna pahulja“ te se sastao s načelnikom Općine Mrkopalj.

Zamjenik Matić na Otočnom vijeću na Korčuli, potpisani ugovori vrijedni 6,5 milijuna eura

Na sastanku su uručeni ugovori o financiranju za dva važna projekta za Primorsko-goransku županiju: „Otok koji liječi“, koji provodi Lječilište Veli Lošinj s ciljem uređenja interpretacijskog centra prirodnih ljekovitih činitelja, vrijedan gotovo 3,7 milijuna eura, te projekt „Uređenje centra za poboljšanje kvalitete života na otocima“ koji vodi Dom zdravlja PGŽ s potporom od gotovo 1,8 milijuna eura.