
BLUE ISLANDS
“Blue islands” je trogodišnji EU projekt (2016.-2019.) sufinanciran iz Europskog fonda za regionalni razvoj (ERDF). Vodeći partner na projektu je Ministarstvo poljoprivrede, ruralnog razvoja i okoliša iz Cipra a ukupno na projektu surađuje 14 partnera, uključujući Primorsko-goransku županiju, koji obuhvaćaju 9 otočnih regija, dva komunalna društva, dvije istraživačke institucije i jednu međunarodnu organizaciju specijaliziranu za upravljanje resursima. Cilj projekta je razvoj ekološke odgovornosti sa svrhom identificiranja sezonskih varijacija količine otpada na mediteranskim otocima za vrijeme turističke sezone.
Aktivnosti
Glavne planirane aktivnosti projekta odnose se na pokušaj kvantifikacije količine otpada za vrijeme i izvan turističke sezone, procjenu sastava otpada, utjecaju otpada na plaže i obalna područja s naglaskom na procjenu učinaka tzv. mikro i makro plastike u turističkim obalnim područjima. Na temelju dobivenih rezultata, nastojati će se osmisliti različite strategije za suočavanje s navedenom problematikom, uključujući različite multi-dimenzionalne alate i akcijske planove.
Kontekst
Regija Mediterana vodeća je svjetska turistička destinacija zbog čega otoci postaju domaćinima povećanoj populaciji tijekom ljetne sezone. Lokalna ekonomija oslanja se na turizam kada je u pitanju zapošljavanje i izvor prihoda. Međutim, godišnji masovni turistički val, uglavnom koncentriran u kratkom razdoblju, predstavlja veliki teret na infrastrukturu, posebice vezano uz gospodarenje otpadom. Lokalne vlasti često se bore s visokim porastom količine otpada i slabom razinom svijesti o potrebi razvrstavanja otpada od strane turista.
Fenomen sezonske varijacije otpada u moru, odnosno na otocima tek treba biti ispravno definiran, a njegov socioekonomski i ekološki učinak adekvatno izmjeren. Projekt BLUE ISLANDS ima za cilj pružiti odgovore na probleme koji stvaraju dodatna ograničenja za ta područja, kao što su prometna izoliranost.

Projekt BLUEISLANDS je sufinanciran u okviru Programa transnacionalne suradnje INTERREG V-B Mediteran 2014.- 2020., Prioritetne osi 3. „Zaštita i promicanje prirodnih i kulturnih resursa“, iz Europskog fonda za regionalni razvoj (ERDF).
Više informacija o projektu BLUE ISLANDS dostupno je na web-stranici.
U okviru projekta izrađen je BLUE ISLANDS Priručnik za gospodarenje otpadom s primjerima dobre prakse.
Briga za starije i ulaganja u zdravstvo na otocima i u Gorskom kotaru među glavnim prioritetima Županije
Primorsko-goranski župan Ivica Lukanović sa zamjenicima obišao je niz otočnih i goranskih općina i gradova u sklopu kontinuiranih aktivnosti Županije na unaprjeđenju zdravstvene i socijalne skrbi, s posebnim naglaskom na brigu o starijim osobama te poručio kako građani zaslužuju dostupnu i kvalitetnu skrb bez obzira na to gdje žive.
Energetska obnova ambulanti u Delnicama- više od 2 milijuna eura za Dom zdravlja
U Delnicama je predstavljen projekt energetske obnove zgrade Doma zdravlja Primorsko-goranske županije, Ispostava Delnice. Riječ je o ulaganju u modernizaciju zdravstvene infrastrukture Gorskog kotara, kojem je cilj povećanje energetske učinkovitosti, smanjenje potrošnje energenata te prelazak na obnovljive izvore energije.
Županov posjet Cresu: Ustanove dobro funkcioniraju, uskoro nova luka u Martinšćici
Tijekom današnjeg posjeta gradu Cresu, župan Primorsko-goranske županije Ivica Lukanović obišao je niz županijskih ustanova i institucija koje djeluju na području grada, s ciljem upoznavanja njihovog rada i izazova s kojima se suočavaju. Posjet je obuhvatio obrazovne, zdravstvene i socijalne ustanove.
Župan Lukanović posjetio Gorski kotar: Donacija kombija srednjoškolcima i podrška razvoju Delnica
Župan Ivica Lukanović drugog dana posjeta Gorskom kotaru, Srednjoj školi Delnice uručio je ključeve novog kombi vozila namijenjenog prijevozu srednjoškolaca s područja cijelog Gorskog kotara. Obišao je i radove na uređenju Doma za starije osobe, a potom je sudjelovao i na svečanoj sjednici povodom Dana grada Delnice i blagdana Sv. Ivana Krstitelja te posjetio muzejski postav u Brodu na Kupi.